close

√ Pepeling Semar Tentang Hirup jeung Kahirupan Sapopoé

wargamasyarakat.org, Salam Haneut! Bagi para penggemar wayang golek pasti sudah tak gila lagi dgn tokoh Semar Badranaya. Semar ialah salah seorang tokoh kisah Mahabrata yg mengabdi pada para Pandawa. Semar pula suka disebut Lurah Semar Kudapawana.

Dalam cerita wayang golek, Semar Badrayana memiliki tiga putra, yakni Astrajingga (cépot), Dawala, & Gareng.

Di bawah ini cuilan pepatah atau pépéling Semar perihal hirup jeung kahirupan sapopoé. Piwuruk Semar ini dikutip dr pagelaran wayang golek Giri Harja 3 dalang Alm. Asep Sunandar Sunarya.

Buat pembaca yg tak atau belum paham bahasa Sunda, pada setiap paragraf telah ditawarkan terjemahannya.

Pépéling Semar keur Hirup jeung Kahirupan Sapopoé

Kieu deuleu ucu! Saperkara déwék téh sono. Kaduana ti éta memang ieu teh aya hal-hal anu baris ditepikeun wé, anu baris dipadungdengkeun ngeunaan hirup jeung kahirupan urang sapopoé.

Begini nak! Pertama, simkuringini kangen. Keduanya ada hal-hal yg akan disampaikan, yg akan diperbincangkan ihwal hidup & kehidupan sehari-hari.

Naon sabab? Heu da urang téh lain asli penduduk Tumaritis, sanajan ngaku jelema penduduk di dieu, lembur di dieu padahal aslina mah urang téh ti ahérat. Boh ngaku urang Cikonéng Bojongsoang, tetep wé bakal mulang ka asalna.

Apa sebabnya? Karena kita bukan penduduk Tumaritis, meskipun mengaku penduduk di sini, kampung di sini, padahal aslinya kita dr alam baka. Baik mengaku orang Cikoneng Bojongsoang, tetap saja akan kembali ke asalnya.

Cirina naon? Ieu wujud ditungtut ku waktu, awak diala ku mangsa, diri diciwitan wanci. Dina harti urang saréréa kumelendang di alam dunya téh hiji waktu mah bakal pinanggih jeung poé ahir, anu ngandung harti poé pamungkas, raga ditinggalkeun nyawa. Heueuh maot pingaraneunana.

Cirinya apa? Wujud ini terus dikurangi oleh waktu. Dalam artian kita semua yg hidup di dunia ini suatu tatkala akan bertemu dgn hari simpulan, raga ditinggalkan nyawa. Iya mati namanya.

  √ Balasan Ucapan Idul Fitri Bahasa Sunda dan Artinya

Tah dina lebah dieu, balik wé kana poko. Yén urang sakalu manusa anu hirup di alam dunya téh, sabenerna mah ucu! ngabogaan pancén ti nu kagungan urang, ti nu murbéng alam.

Nah, kembali ke inti. Bahwa kita selaku manusia yg hidup di dunia, bahu-membahu nak! memiliki tugas dr yg memiliki kita, dr Yang Maha Kuasa.

Teu aya kajaba, lamun nyokot kana katerangan yén Pangéran moal pati-pati ngayakeun jin jeung manusa lian ti pikeun ngabdi ka anjeun-Na, pikeun ibadah ka anjeun-Na.

Tidak terkecuali, bila mengambil dr informasi bahwa tak semata-mata Tuhan membuat jin & manusia kecuali untuk mengabdi terhadap-Nya, untuk beribadah terhadap-Nya.

Ari nu disebut ibadah téh migawé pagawéan, anu éta pagawéan téh luyu jeung skénariona, jeung éta pagawéan téh bakal ngahasilkeun salametna dunya jeung ahérat.

Yang disebut ibdah itu mengerjakan perbuatan sesuai dgn skenarionya, & tindakan itu akan menghasilkan selamatnya dunia & darul baka.

Lintang ti urang téh kudu ngabuktikeun dina gawé, ngabuktikeun dina amal sapopoé. Sabab aya nu leuwih alus tibatan da’wah, naon? Amal.

Tiada lain kita harus membuktikan dlm kerja, menunjukan dlm alam sehari-hari. Sebab ada yg lebih baik dr pada dakwah. Apa? Amal.

Tah, tinggali wé kana sejarah! Moal bisa riung mungpulung kieu urang lamun napak tilas téa mah, tanpa urang merdéka. Nyoréang alam katukang, bisana munculna merdéka téh, ieu téh tina amal-amal karuhun urang dina mangsa ngarebut kamerdékaan nagara tina tangan jajahan.

Nah, lihatlah sejarah! Kita tak mampu berkumpul begini tanpa kemerdekaan. Membayangkan zaman dulu, biasanya timbul merdeka itu dr amal-amal leluhur kita dikala merebut kemerdekaan negara dr tangan penjajah.

  √ Contoh Kata-kata Undangan Khitanan Bahasa Sunda (Uleman Sunatan)

Cirina, tuh tinggali tutunggul nu parentul, nu tugur di luhur kubur, tetengger nu hémpak di taman jagoan. Éta téh lain tutunggul daerah pamunjungan, lain tetengger daerah pamujaan, tapi haréwos béja ka urang saréréa, nya éta pikeun neruskeun bajuang dina alam merdéka ku cara karya anu terpuji, ku cara karya anu kasatmata.

Cirinya, lihatlah kerikil nisan yg tersebar di taman pendekar. Itu bukanlah batu daerah pesugihan, tetapi pengingat bagi kita semua, yakni untuk meneruskan perjuangan di alam merdeka dgn cara karya yg terpuji, dgn cara karya yg faktual.

Jadi réalisasina tina ieu kamerdékaan téh urang saréra gé kudu bajuang, eusian ku amal-amal anu hadé, ulah loba saur tanpa bukur, ulah loba carita tanpa faktual, da anu penting dina jaman kiwari mah kanyataan.

Jadi realisasinya dr kemerdekaan ini kita pula harus berjuang, isi dgn amal-amal yg baik, jangan banyak bicara tanya karya, karena yg penting di zaman kini yakni kenyataan.

Ulah hirup, ceuk urang kalér téa mah, nepika jadi anggota NATO (no action talk only). Hartina téh loba saur tanpa bukur, loba carita tanpa nyata. Da anu penting mah kanyataan. Sedikit bicara banyak kerja.

Kata orang utara, jangan hidup menjadi anggota NATO (no action talk only). Artinya banyak bicara tanpa bukti. Yang penting realita. Sedikit bicara banyak kerja.

Pok, pék, prak!

Pok nu ngomong, pék pikiran, prak pigawé. Kakara boga ngaran.

Bicara, fikirkan, lakukan. Barulah punya nama (brand).

Baca juga: Sinopsis Cerita Wayang Golek Semar Rarabi (Jaka Gintiri)

Demikianlah, mudah-mudahan berguna.